GROEPSLESSEN ADULTS

 

TOTAL BODY HIIT

Ondertussen al meer dan 20 jaar een klassieker in onze groepslessen.

Deze groepsles bestaat uit een warming-up, gevolgd door een gevarieerde afwisseling van krachtoefeningen en cardio-respiratoire oefeningen die iedereen op eigen kracht en kunnen uitvoert!  Korte intense intervallen van plyometrische oefeningen zorgen voor een snelle verbetering van conditie, kracht en functionele bewegingsvrijheid. Het geheel wordt afgerond met lenigheidsoefeningen en cooling-down.  Iedere training is geschikt voor mensen die willen afvallen en aan hun conditie werken!  Het circuit wordt gevormd door ongeveer twintig oefeningen die in een bepaalde “arbeid/rust” verhouding worden afgewerkt.  Het geheel wordt omlijst en ondersteund door muziek.

Dit is een zeer effectieve work-out om je aerobe en anaerobe weerstand te verhogen en meer vet te verbranden dan eender welke andere aerobe work-out.

Elke maandag 19.45-20.45

Locatie: KORTEMARK

Prijs: beurtenkaart of abonnement

 

 

KICKBOXERCISE

Een geweldige manier om veel energie te verbranden. Een les bestaat uit techniektraining en training op stootkussens en stootzakken in combinatie met cardio. De snelle trap en slagtechnieken zullen je reflexen en coördinatie verbeteren. Een steviger, slanker lichaam en een beter houding zijn de streefdoelen. 

Voor wie?

Kickboxercise is voor iedereen geschikt! Zowel voor de heren als voor de dames. 

Benodigdheden

Het basismateriaal kan bij ons gebruikt en aangekocht worden. Het staat ook vrij om eigen materiaal aan te kopen. Vraag gerust tips bij ons alvorens je iets aankoopt.

Elke maandag 18.45-19.45 (jeugd + volwassenen)

Elke donderdag 20.00u-21.00u (enkel volwassenen)

Locatie: KORTEMARK

Prijs: Beurtenkaart of abonnement

 

STEPPING BBB

Stepaerobics 2.0 afgewisseld met BBB

Elke dinsdag vanaf 7 januari 20.00-21.00

Locatie: KORTEMARK

Prijs: Beurtenkaart of abonnement

 

AQUAGYM

In het water wegen we maar een tiende van ons gewicht, zodat je bijna geen hinder ondervindt van de zwaartekracht.  De spieren zijn meer ontspannen in het water en kunnen dus niet overbelast worden. 

 

Je zoekt naar een goede complete vorm van oefeningen? Waarom geen aquagym proberen?  Dit staat garant voor verstevigen van been- en heupspieren maar ook arm, buik en rugspieren.  Bovendien is het een ideale cardio-respiratoire workout!
Voordelen van het water zijn:
Honderden spieren en pezen worden tegelijk aangesproken.
Geen zweet want je lichaam wordt voortdurend gekoeld.
Geschikt voor mensen met blessures.
Leeftijd speelt geen rol!!

Een nieuwe 10-lessenreeks die start op woensdag 02 september 2020. (Indien mogelijk starten we ook extra lessen tijdens de zomervakantie om de lessen die weggevallen zijn door de Coronacrisis in te halen)

Elke woensdag van 21.00-22.00

Locatie: gemeentelijk zwembad Flipper

Prijs: Beurtenkaart of abonnement

 

TRAMPO WORKOUT

Dit is de nieuwste trend. Op een minitrampoline ga je gedurende drie kwartier op en naast de trampoline oefeningen uitvoeren. Vanaf januari 2020 kan je deze les reserveren les per les. Je hoeft dus geen volledige reeks meer te reserveren. Klik hier om naar het reserveringssysteem door te gaan. Alle spiergroepen komen aan bod, zodat dit ook een totale body-workout is. Een combinatie van cardiovasculaire en spierversterkende oefeningen met hoge trainingsintensiteit zonder belasting voor de gewrichten! Deze intense groepsactiviteit bezorgt je gegarandeerd een verbranding tot 700 calorieën per les. Op een leuke manier ongezien veel vetten verbranden! Resultaat: spierversteviging zonder negatieve gevolgen en versteviging van de gewrichten zoals enkels, knieën & heupen.

 

Elke dinsdag vanaf 1 september 2020 19.00-19.45

Locatie: gemeenteschool Kortemark

Prijs: Beurtenkaart of abonnement

 

BOXERCISE

Het doel van deze reeks blijft een cardio en strength les die een ideale aanvulling op andere sporten kan zijn, of op zichzelf al een super gevarieerd programma is voor wie graag afwisseling heeft in trainingen.

Iedere training is geschikt voor mensen die willen afvallen, verstevigen en aan hun conditie werken!  De lessen kunnen zowel door gevorderde als beginnende sporters van 16 tot 66 jaar gevolgd worden.  Het geheel wordt omlijst en ondersteund door muziek. Het verschil met kickboxercise is dat in deze les niet gewerkt wordt met stootkussens en traptechnieken. Zie het eerder als een combinatie tussen aerobics, pilates en bokstechnieken.

LESSENREEKS (10 LESSEN)

maandag 31 augustus 2020 van 19u.30-20u.30 in Veurne

Online inschrijven!​

Prijs: 10-beurtenkaart = 70 Euro (deze beurtenkaart kan ook gebruikt worden voor de indoor cycling - wel vooraf je fiets reserveren)

PILATES

Er zijn ontzettend veel Pilates oefeningen die elk lichaamsdeel kunnen trainen, maar uiteindelijk draait alles om je core.

Met de core bedoelen we de spieren die ervoor zorgen dat het lichaam in correcte balans staat en de spieren die het wervelkolom ondersteunen.

Met Pilates verbeter je jouw kracht, flexibiliteit en balans.

Je ontwikkelt lange en sterke spieren en je versterkt je innerlijke core om je wervelkolom te ondersteunen.

Je krijgt dus spieren met lange elegante vormen.

Tevens verbeter je jouw lichaamsbewustzijn en bouw je aan een betere houding.

Zo kun je een soepele en sterke rug ontwikkelen.

Pilates helpt je dus kort gezegd met je houding in het dagelijks leven en bij sport te verbeteren.

Met Pilates kun je ook blessures helpen voorkomen, het is dus een perfecte aanvulling voor als je een andere sport beoefent.

Opstart nieuw seizoen maandag 31 augustus 2020

Elke WOENSDAG 19.45-20.45 (KORTEMARK)

Elke MAANDAG 19.00-20.00 (LICHTERVELDE)

Prijs: Beurtenkaart of abonnement 

 
 

INDOOR CYCLING

Op een spinningfiets worden verschillende oefeningen uitgevoerd (zittend fietsen, staand fietsen, klimmen, enz..). Deze groepsles heeft verschillende doelstellingen; gewichtsverlies, cardio-training, sterkere spieren (quadriceps, hamstrings, kuiten, bilspieren en buikspieren), sterkere gewrichten zonder deze zwaar te belasten. De trainer begeleidt je doorheen je training met leuke opzwepende muziek en samen in groep trainen is nog zoveel leuker. Je bepaalt voor een groot stuk zelf de intensiteit van de training door je weerstand op de fiets zelf in te stellen. Hierdoor kan elke deelnemer op zijn eigen niveau meedoen. De training wordt bij Indoor cycling niet meer door omstandigheden van weg of weer bepaald. Je schrijft in voor een les en niet voor een reeks. Dit betekent dat je in het systeem elke les die je wil volgen moet reserveren. Je krijgt hierdoor volledige vrijheid om te wisselen van dag of uur zoals het in jouw agenda uitkomt. We hebben het aantal fietsen beperkt en de zaalindeling wat gewijzigd om zo Covid-19 geen kans te geven. Er zal ook steeds met open ramen en deur worden lesgegeven om de ventilatie te waarborgen.

Deze lessen zullen doorgaan in de sporthal van Veurne vanaf 15 september 2020

Weekplanning:

DINSDAG 19.00-20.00 

WOENSDAG 17.30-18.30

DONDERDAG 19.00-20.00 en 20.00-21.00

ZONDAG 10.30-11.30 

Prijs: 7 Euro per les VIA DE 10-BEURTENKAART of 8 Euro per afzonderlijke les.

Nadat je een les gereserveerd hebt in het systeem, mailen we je de betalingsgegevens door om je kaart of afzonderlijke beurt te betalen. Dit gebeurt per overschrijving en de eerste les kan je deze kaart vragen aan je trainer.

 RESERVEER HIER JE FIETS 

Bekijk ook de andere lessen in ons aanbod:

sportteambuilding togetherfit
fit & fundays togetherfit
sportkampen togetherfit
GROEPSLESSEN
SPORTTEAMBUILDING
FIT & FUNDAYS
SPORTKAMPEN